سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ شخصی مسعود عبدی
دانش، شریف ترین تبار است . [امام علی علیه السلام]

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

 

 منبع : ترفندستان

 

در صورتی که شما نیز از نوتبوک یا لپ تاپ ستفاده میکنید مطمئنأ با تفاوت های اساسی لپ تاپ ها با کامپیوترهای شخصی برخورد داشته اید. لپ تاپ ها دستگاه های ظریفی هستند و نحوه تمیز کردن آنها از گرد و غبار و اجسام جانبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چه بسا با تمیز کردن غیر اصولی لپ تاپ به آن ضرر نیز برسانید. در این ترفند قصد داریم نحوه صحیح تمیز کردن یک لپ تاپ را قدم به قدم توضیح دهیم.

 

 

 

 

 

 

 

ابتدا بدانید که بهترین روش آن است که پیش از هر کاری به دفترچه راهنمای کامپیوتر خود مراجعه کنید و ببینید در آنجا چه دستورالعملی برای تمیز کردن لپ‌تاپ شما داده شده است.

 

 

 

اغلب کارخانه‌های فروشنده لپ‌تاپ توصیه می‌کنند که تمیز کردن کلی لپ‌تاپ یک بار در سال بیشتر انجام نشود. اما کسانی که دایما در سفر هستند نیاز بیشتری به تمیز کردن کامپیوترشان پیدا می‌کنند.

 

 

 

نخستین نکته در هنگام تمیز کردن لپ‌تاپ این است که از پارچه‌‌های زمخت و زبر و موادی که دارای حلال‌های آمونیاکی هستند خودداری کنید.

 

 

 

انواع گردو خاک و کثافات مانند موی حیوانات و غیره ممکن است به درون کامپیوتر شما رفته باشد. خاک سیگار و تفاله‌های ریز از دیگر مواردی است که درون لپ‌تاپ‌ها پیدا می‌شود!

 

اینها معمولا بر روی صفحه نمایشگر شما و یا درون پورت‌ها می‌نشینند و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.شما برای تمیز کردن لپ‌تاپ خود به وسایل زیر نیاز دارد: دمنده هوا، پارچه تنظیف پزشکی، محلول نظافت و در آخر یک تکه پارچه کتانی مانند یک تی‌شرت.

 

 

 

بخش بیرونی - برای تمیز کردن بخش بیرونی و بدنه لپ‌تاپ از یک تکه پارچه کتانی استفاده کنید که می‌تواند بخشی از یک تی‌شرت کهنه و قدیمی باشد.

 

به هیچ عنوان از پارچه‌های راه‌ راه مخصوص نظافت و یا پارچه‌های ساینده برای این کار استفاده نکنید. از پارچه‌ها و دستمال‌های خشن مخصوص نظافت هم نباید استفاده کنید. یادتان باشد هیچ گاه اسپری تمیز کننده را مستقیم روی بدنه لپ‌تاپ نپاشید بلکه آن را روی پارچه ریخته و سپس به بدنه بکشید.

 

 

 

سوراخ‌های هواکش - شما می‌توانید از یک کمپرسور دمنده هوا بری تمیز کردن سوراخ‌های هواکش کامپیوتر خود استفاده کنید.

 

در هنگام دمیدن هوا به این سوراخ‌ها مراقب باشید با شدت زیاد اسپری نکنید زیرا این کار به پره‌های فن کامپیوتر ممکن است آسیب بزند.از پارچه پزشکی برای تمیز کردن لابه‌لای سوراخ‌ها و پروانه فن استفاده کنید.

 

هرگز کمپرسور هوا را مستقیم به سمت پروانه فن نگیرید چرا که ممکن است باعث چرخ بیش از حد مجاز آن شود.

 

 

 

پورت‌ها - پس از آن که سوراخ‌های هوا و فن تمیز شدند به سراغ پورت‌ها بروید. این پورت‌ مکان‌‌هایی هستند که جرم زیادی را جمع‌آوری می‌کنند برای تمیز کردن آنها باید از پارچه پزشکی استفاده کنید.

 

دمنده هوای فشرده در اینجا نیز می‌تواند کمک فراوانی برای تمیز کردن پورت‌ها بکند. فقط مراقب باشید با فشار هوا جرم‌ها را به اعماق پورت‌ها نفرستید.

 

 

 

نمایشگر - اگر قصد تمیز کردن جرم‌های روی صفحه نمایشگر را دارید، حتما قبل از این کار لپ‌تاپ را خاموش کنید. باز هم از یک تکه پارچه کتان مانند یک تی‌شرت استفاده کنید و هرگز پارچه‌هایی که خش ایجاد می‌کنند را به کار نبرید.

 

هرگز از دستمال توالت برای پاک‌کردن صفحه نمایشگر استفاده نکنید. هرگز از محلول‌های تمیز‌کننده که پایه آمونیاکی دارند برای تمیز کردن صفحه نمایشگر استفاده نکنید.

 

در صورت استفاده از این محلول‌ها پایان کار صفحه نمایشگر فرا رسیده است. برای این کار حتما از محلول‌های تمیزکننده مانیتور استفاده کنید که مطمئن‌تر است. همیشه محلول را بر روی پارچه اسپری کنید و از اسپری کردن مستقیم بر روی صفحه نمایشگر پرهیز کنید. جهت کشیدن پارچه بر روی صفحه نمایشگر از چپ به راست و از بالا به پایین است. شما همچنین می‌توانید با مخلوط کردن ایزوپروپیل الکل و آب یک محلول تمیزکننده اختصاصی برای خود بسازید. این محلول باید حاوی قسمت‌های مساوی از آب و الکل باشد.

 

 

 

کیبورد - کیبورد یکی از کثیف‌ترین بخش‌های کامپیوتر است و ممکن است انواع خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها در هنگام کار کردن روی آن بریزد. بسیاری از جرم‌ها به انگشتان شما چسبیده و از این طریق وارد کیبورد شما می‌شوند.

 

برای خارج کردن جرم‌ها و ذرات زیر کیبورد که در آن فرو رفته‌اند از دمنده هوای فشرده با زاویه مورب استفاده کنید. به راهنمای استفاده از لپ‌تاپ مراجعه کنید. چرا که ممکن است کلید‌های کیبورد شما قابلیت برداشته شدن به منظور نظافت را داشته باشند. پس از تمیز کردن از قرار گرفتن درست کلید‌ها در جای درست خودشان مطمئن شوید. پارچه پزشکی وسیله مفیدی برای پاک کردن کلیدها و اطراف آنها است.


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

 

منبع: سایت ترفندستان

 

ممکن است شما نیز اطلاع داشته باشید که طرز قرار گرفتن حروف و علائم زبان فارسی بر روی صفحه کلید ، مطابق با استاندارد تعیین شده شماره 2901 ایران است (مطالعه استاندارد 2901). در نتیجه سیستم عامل های تولید شده توسط شرکت های مختلف ، بایستی در بخش زبان فارسی خود ، از این استاندارد تبعیت کنند. اما متأسفانه شرکت مایکروسافت در ویندوز ویستا از آرایشی برای صفحه کلید فارسی استفاده کرده است که با استاندارد 2901 ایران تطابق ندارد. به عنوان مثال محل قرار گیری حروف "پ" و "ژ" صحیح نیست. این موضوع حتی در نگارش های بعدی ویندوز ویستا نیز حل نشده است. در این ترفند قصد داریم آرایش صفحه کلید فارسی در ویندوز ویستا را به ساده ترین شکل ممکن اصلاح نموده و آن را مطابق با استاندارد 2901 تنظیم کنیم.

 

 

 

برای اینکار:
شما می توانید از نرم افزار MSKLC یا Microsoft Keyboard Layout Creator ساخت شرکت مایکروسافت استفاده نمایید.
توسط این نرم افزار قادر خواهید بود کلیه حروف کیبورد خود را ویرایش نمایید.
این برنامه از سایت خود مایکروسافت از اینجا قابل دریافت است.

اما با توجه به اینکه حجم این برنامه نسبتأ کم نیست و یا ممکن است ویندوز شما قانونی نباشد و امکان دانلود مستقیم از مایکروسافت را نداشته باشید و همچنین کار با برنامه برایتان مشکل باشد ، نگارنده ترفند کار شما را ساده کرده است.
شما میتوانید به سادگی و توسط یک نصب کننده خودکار با حجم کم ، صفحه کلید خود را در ویستا اصلاح کنید.

بدین منظور:
فایل فشرده زیر را دانلود نمایید:
http://www.tarfandestan.com/files/VistaPer...arfandestan.com
سپس فایل را از حالت فشرده خارج نمایید.
اکنون کافی است فایل Setup.exe موجود را اجرا نمایید.
پس از چند ثانیه تغییرات مورد نظر اعمال میگردد.
با فشردن دکمه Close نصب کننده را ببندید.
حالا به Control Panel و سپس Clock, Language, and Region بروید.
وارد قسمت Change keyboards or other input methods شوید (ترفندستان) و بر روی دکمه Change keyboards و پس از آن Add کلیک کنید.
اکنون در قسمت Persian تیک گزینه Persian – Corrected keyboard layout را بزنید و OK کنید.
صفحه کلید اصلاح شده شما حاضر است!


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

 

 

 

منبع: پارسی فروم - detour2006

 

قصد دارم ترفندی جذاب را به شما معرفی کنم که با استفاده از آن میتوانید از طریق نرم افزار Microsoft Word به کامپیوترتان دیکته بگویید! بدین صورت که شما با استفاده از میکروفون کامپیوتر ، متون خود را میخوانید و آفیس فرمانبردار آنها را برای شما مینویسد.

 

برای استفاده از این بخش:ابتدا نرم افزار Microsoft Office Word را اجرا کنید. در صورتی که از آفیس XP استفاده میکنید از منوی Format و اگر آفیس شما 2003 است از منوی Tools بر روی Speech کلیک کنید.سپس از شما CD آفیس خواسته میشود که با قرار دادن ان میتوانید Speech recognition را نصب نمایید.پس از طی مراحل نصب ، شما میتوانید به صورت اختیاری و با استفاده از قابلیت های فوق العاده آفیس از طریق میکروفون کار خود را تست کنید ، کلمات را بخوانید و در این میان انگلیسی خود را تقویت کنید.پس از مشاهده فیلم آموزشی برای استفاده از قابلیت دیکته در تولباری که ایجاد میگردد بر روی گزینه Dictation و یا Voice Command کلیک کنید. با اندکی تمرین میتوانید که در این بخش مهارت کافی را کسب کنید.لازم به ذکر است که استفاده از این بخش تنها به زبان انگلسی امکان پذیر است و برای دیکته گویی باید کلمات را به صورت دقیق و با تلفظ صحیح بیان نمایید.


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

یکشنبه 88 دی 13  12:26 صبح

 

منبع: detour2006

 

1.عدم support زبان فارسی.

 

 

 

2. فونتهای نه چندان دلپذیر.

 

 

 

3.جمله بندی مرکب دوزبانی انگلیسی و فارسی امکان ناپذیراست.

 

 

 

4.امکاناتی که برای زبان فارسی در office2003بود؛ از جمله غلط گیر املایی و اینترفیس فارسی و … دیگر وجودندارد.

 

 

 

     برای حل این مشکلات ایتدا Ms word2007 را باز نمایید،و کلید F12 را بزنید و در کادر مقابل save as type…شما word97-2003را بدهید و آن را در desktop ذخیره بنمایید.سپس بر روی المان دایره ای رنگ مزین به لوگوی آفیس در بالا و سمت چپ کلیک کنید و word option را کلیک کنیدو به تب advanced بروید ودر قسمت show document contentروبروی numeral شما contextرا برگزینیدو سپس ok را کلیک بنماید.حالا برای اجرای ورد باید از قسمت desktopبر روی doc1کلیک نمایید(این فایل مانند یک میانبر است برای اجرای ورد) حالا شما امکانات و هسته ی 2007را با پشتیبانی زبان فارسی و امکانات نسخه پیشین در اختیار دارید. البته شما میتوانید این فایل را renameنمایید. یادتان باشد شما اسناد ایجادی را در یک فایل دیگر ذخیره کنید و بعد از ذخیره با یک نام جدید شما هنگام خروج روی NO کلیک نمایید.


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

 

منبع: detour2006

 

میتوانید یک DOCX ریدر از اینترنت اکسپلورر یا هر برنامه ویرایش متنی همچون NOTE PAD بسازید. برای این کار سه مرحله زیر را دنبال نمائید:

 

 

 

پسوند فایل DOCX را به .zip تبدیل نمائید(.docx را به .zip تبدیل نمائید)

 

با یک ابزار فایلهای زیپ همچون Winzip محتویات فایل را Extract کنید.

 

پوشه ای با نام word را در فایل extract شده بیابید و آنرا باز کنید. اگر فایل DOCX حاوی جدول و یا تصویر بوده باشد، پوشه ای به نام media را هم خواهید یافت.

 

حال در پوشه word فایلی به نام document حاوی نوشته های آن فایل میباشد. فایل شما آماده خوانده شدن است!


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

یکشنبه 88 دی 13  12:9 صبح

 

 

تا کنون به این فکر کرده اید که انسان ها اولیه چگونه می زیسته اند ؟ یا اینکه در5/5 میلیون سال قبل که هیچ تمدن و فرهنگی بین بشر وجود نداشته انسان ها برای رفع نیاز های اولیه شان چکار می کرد نحوه تامین غذا شکار و به چه صورت بوده است ؟ و از همه مهمتر چه چیزهایی موجب پیشرفت انسان و نزدیک شدن به تمدن امروزی شده است

 

 

 

شبکه تلوزیونی بی بی سی به همه این سوال ها و دهها سوال دیگر مستند پاسخ داده است. در این مستند دیدنی که با استناد به مدارک باستان شناسی و تاریخی که از قاره های مختلف و فسیل های کشف شده استراج شده ساخته شده است شما را به سفری چند روزه پیش انسان های نخستین می برد

 

 

 

در این مجموعه که به صورت کاملا شبیه سازی شده می باشد شما کاملا احساس می کنید که در کنار این انسان ها قرار دارید و با زندگی جنگ ها و شکار های آنها به صورت لحظه به لحظه همراه خواهید بود

 

 

 

دیدن این مستند جذاب را به تمامی علاقه مندان به تاریخ کهن پیشنهاد می کنم


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

یکشنبه 88 دی 13  12:7 صبح

مصر باستان:

2500 سال قبل از فرمانروایی Julius Caesar ، مصر باستان قدرت مهندسی آن دوران را به شکل بی سابقه و ماهرانه ای در اختیار داشت.معابد مصری ، استحکامات نظامی ، هرم های پر رمز و راز مصری، و مکانهای دیگری که هرگز مشابه آنها ساخته نخواهد شد!این بخش شامل حدود دو ساعت موشکافی و گشت و گذار در آن دوران مصر و رازهای ساختن اهرام ثلاثه مصر و راجع به  معماران و مسببین آنها می باشد.

http://mymarket.ir/pic/36675-Egypt%201.jpg


http://mymarket.ir/pic/44927-5.JPG


http://mymarket.ir/pic/11311-3.JPG



 

یونان باستان:

تمدن غرب تحت تاثیر بسیاری از فرهنگ ها و تمدن هاست ولی تمدن یونان نقش بسزایی در آن دارد.زیر بنای تمدن یونان به حدود 3000 سال قبل از تاریخ اروپا باز می گردد.فیلسوف هایی مانند سقراط و ارسطو ، و خدایان کوه المپ را می توان از عوامل مهم ایجاد دموکراسی و گسترش فرهنگ یونان باستان نامید.این قدرت به همراه قدرت مردم دست در دست هم و دوشادوش شاهکارهای جاودانه ای را در جهان ساختند.به عنوان مثال می تون به Tunnel of Samos اشاره کرد که با طولی بیش از 1000 مایل از میان کوهستانی بزرگ از سنگ آهک سخت ، آبراهی گشت تا به مقبره Agamemnon و به پارتنون برود.در این مجموعه زیر بنای دانش معماری یونان باستان مورد تحلیل قرار خواهد گرفت.

*Agamemnon : آگاممنون‌ پادشاه‌ مایسنا که‌ منازعه‌ ی او با آشیل مقدمه‌ی داستان‌ حماسی‌ ایلیاد است‌ .

*Parthenon : پارتنون‌ ، معبد خدای‌ آتنا در آتن‌ است.


http://mymarket.ir/pic/75849-6.JPG

http://mymarket.ir/pic/19145-7.JPG


ایران باستان:

در این مجموعه این طور گفته می شود:"ایران باستان را می توان مبهم ترین تمدن جهان دانست.امپراطوری ایران توسط کوروش بزرگ  و با ایجاد سیاست مذهبی و تغییرات فرهنگی و تربیتی پرورش یافت.یکی از شاهکارهای دوران باستان در ایران ایجاد و ابداع روش جدیدی برای مدیرت آب بود که در زمین همواری به وسعت 1500 مایل ایجاد شده بودو  و یک کانال که توسط رود نیل به دریای سرخ متصل می شد.(کانال سوئز) داریوش بزرگ به دلیل اهمیت راه دریایی میان مصر و ایران دستور ساخت آبراهی میان دریای سرخ و دریای مدیترانه را از راه نیل در اواخر سده? ششم پیش از میلاد داد تا کشتی‌های ایرانی بتوانند به راحتی از آن عبور کنند. سرپرستی ساخت این آبراه را مهندس «ارتاخه» از مهندسان ایرانی عصر هخامنشی به عهده داشت.
از شاهکارهای دیگر ایران باستان می توان به یکی از عجایب هفتگانه اشاره نمود،آرامگاه قالیکارپناسوس یکی از عجایب هفتگانه جهان می باشد. این آرامگاه میان سال‌های ??? تا ??? پیش از میلاد برای پادشاه آن محل که ماسول نام داشت ساخته شد. محل ساخت آن هالیکارناسوس (بودروم امروزی در ترکیه) است. آرامگاه آرتمیس دوم کاریا که خواهر و همسر ماسول بود نیز در همین ساختمان است. رقابت بین ایرانیان و یونان باستان همواره وجود داشت و همین امر سبب جنگ سی ساله معروف بین دو تمدن بزرگ گشت که حاصل این جنگ این جهانی است که در آن زندگی می کنیم.


http://mymarket.ir/pic/30059-6666.jpg

http://mymarket.ir/pic/24554-55455.JPG


امپراتوری روم شرقی(بیزانس):


بنیانگذار امپراتوری بیزانس (امپراتوری هزار ساله روم شرقی) کنستانتین یکم بود.روم پس از چند شکست سخت در جنگ‌های با ایران، برای اداره و برون رفت از مشکلات جنگ‌های ایران و روم  علاقه‌مندی‌هایی که در شام داشتند، در روزگار کنستانین، پایتخت امپراتوری را از رم به دهکده بیزانتیوم در کنارِ تنگه  بسفر منتقل کردند. این شهر بعدها به نام کنستانتین(قسطنطنیه) نامیده شد. پس از چندی تئودسیوس کبیر امپراتور روم این امپراتوری را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرد و دو پاره شدن امپراتوری روم در سالِ 395 پس از میلاد را صورت داد.


http://mymarket.ir/pic/30999-M_EngineeringanEmpire-Byzantines.jpg

http://mymarket.ir/pic/88128-450px_Galata_tower.jpg

 

تمدن کارتاژ:

نام شهری باستانی در شمال آفریقا -جایی که اکنون کشور تونس جای گرفته‌است- و تمدنی که با مرکزیت این شهر پدید آمد بود. جای این شهر در گوشه خاوری دریاچه تونس درامتداد مرکز شهر تونس کنونی بود.تمدن کارتاژ در سده‌های سوم و دوم پیش از زایش مسیح همدوره و هماورد جمهوری روم و در کشاکش با این دولت بر سر چیرگی بر مدیترانه باختری بود. این هماوردی به سه دوره جنگ میان کارتاژ و روم انجامید که به جنگ‌های کارتاژی یا پونیک نامیده‌می‌شود. در همه این جنگ‌ها کارتاژ شکست خورد و از نیرویش کاسته شد و باج‌های هنگفتی که برای کنارگذاشتن جنگ به روم پرداخت اقتصاد آنان را به سراشیب کشاند. سومین جنگ کارتاژی به ویرانی شهر کارتاژ انجامید و رومیان بازمانده سرزمین‌های کارتاژ را به خاک خود چسباندند.

 



http://mymarket.ir/pic/24989-9.JPG

http://mymarket.ir/pic/81023-12.JPG

 

تمون آزتک ها:

آزتک‌ها، یک تمدن مزو آمریکایی را در مکزیک مرکزی شامل می‌شدند که دارای اسطوره بسیار غنی بودند.آزتک‌ها خود را بیشتر مکزیکا صدا می‌کردند، که از آن امروزه نام کشور مکزیک مشتق شده‌است.پایتخت آزتک‌ها تنوشتیتلان (Tenochtitlan) نام داشت و از سال ???? تا ????، دوازده نفر بر آن فرمانروایی کردند. پس از جنگهای خونین، در ?? اوت ????، آخرین حکمران آزتک‌ها خود را تسلیم اسپانیایی‌ها کرد.ینان پرستشگاهها و برجها و خانه‌های بسیاری را با مصالح سنگی ساخته بودند . در رشته نجوم، حقوق و حکومت ، پیشرفت کرده بودند . در بسیاری از هنرها و پیشه‌ها صاحب مهارت شده بودند . به موسیقی ، رقص، نمایشنامه، و ادبیات علاقه‌مند بودند.گذشته از اینها آزتک‌ها چندین باغ گیاه‌شناسی یا گیاه پروری داشتند که اروپائیها تا آن زمان با چنین چیزی آشنا نشده بودند. در سرزمین آزتک‌ها شبکه بزرگی برای آبیاری زمینهای کشاورزی ایجاد شده بود. صنعت بافندگی ، شکل گرفته بود. در میان این مردم ، تاسیساتی مانند تیمارستان با پزشکان و جراحان متخصص وجود داشت. اینان تمدنی بس شگفت انگیز داشتند.


http://mymarket.ir/pic/91931-10.JPG

http://mymarket.ir/pic/63319-11.JPG



تمدن چین باستان:

چین باستان تمدنی بسیار قدیمی است.زمان این تمدی به 3500 سال پیش باز می گردد.تمدن چین یکی از قدیمی ترین تمدن های موجود و ادامه دار تاریخ بشریت است.
دیوار چین یا دیوار بزرگ چین، یک بنای عضیم چینی است که حدود 4000 مایل طول دارد. ساخت آن حدود ???? سال، یعنی از قرن دوم قبل از میلاد تا قرن هفدهم (میلادی) ادامه پیدا کرد و به منظور مقابله با هجوم اقوام مهاجر عشایر، همچون مغول‌ها، ترک‌ها و هون‌ها ساخته شده بود.


http://mymarket.ir/pic/42356-18.JPG

http://mymarket.ir/pic/35519-19.JPG


تمدن روسیه:

امپراتوری روسیه دولتی بود که از ?? اکتبر ???? تا سرنگونی آن در ? مارس ???? به دست انقلاب فوریه سرکار بود. نام حاکم این امپراتوری «تزار» بود.پایتخت این امپراتوری سنت پترزبورگ بود و زبان رسمی آن روسی بود.اولین پادشاهش, پطر کبیر و آخرین آن, نیکلای دوم بود.



http://mymarket.ir/pic/89042-13.JPG

http://mymarket.ir/pic/43423-14.JPG



 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

یکشنبه 88 دی 13  12:5 صبح

تست روانشناسی جالب

 

این تست روانشناسی جالب رو انجام بدید و لذت ببرید . شما باید به 3 سوالی که پرسیده میشود پاسخ صحیح بدهید تا جواب سوالها برای شما لذت بخش شود . البته شاید هم تعجب آور!! اما شما را سرگرم خواهد کرد


جواب سوالها در انتها هست اما به هیچ وجه تا سوالها را جواب ندادید به سراغشان نروید چرا که هم خودتان را گول زدید هم این تست مزه و شیرینی خود را از دست خواهد داد!! پس یک قلم کاغذ بردارید و به ترتیب سوالها را جواب دهید



 

پس شروع میکنیم




1- حیوانی که در زیر نوشته شده را به ترتیبی که دوست دارید انتخاب کنید و بنویسید

پلنگ - اسب - گاو - خوک - گوسفند

2- کلمات نوشته شده در زیر را با یک لغت توصیف کنید
سگ

گربه

موش

Coffe - کافی

دریا


3- در مقابل هرکدام از رنگهای زیر اسم یکی از دوستانتان را که فکر میکنید شخصیتش به رنگ می خورد را بنویسید

نارنجی

قرمز

سبز

زرد

سفید


 


 

پاسخ ها

 

سوال اول - حیواناتی که گفته شد هر کدام نشاندهنده یکی از مشغولیات یا دارایی های شما در زندگی است و اینکه کدامیک را بر دیگری اولویت داده اید نشان میدهد که شما به کدامیک اهمیت بیشتری می دهید


گاو نشاندهنده ی شغل و کار

پلنگبر نشاندهنده ی غرور

گوسفند نشاندهنده ی عشق و احساسات

خوک نشاندهنده ی پول

اسب نشاندهنده ی خانواده



سوال دوم - توضیحاتی که در مورد کلمات دادید در حقیقت برای افرادی که در پایین نوشته ایم میباشد

سگ = شخصیت شما

گربه = آنکه در زندگی شریک شماست

موش = دشمن

کافی coffe = س.:.ک.:.س

دریا = زندگیتان



سوال سوم -در زیر نام هر کدام از دوستانتان را که به رنگها نسبت داده بودید در زیر بجای رنگ انتخاب شده بگذارید و ببینید

زرد = کسی که شما هیچ وقت فراموشش نخواهید کرد

نارنجی = کسی که شما فکر میکنید یک دوست واقعی هست

قرمز = کسی که شما واقعا دوستش دارید

سفید =کسی که شما با او یک روح هستید ولی در 2 بدن

سبز = کسی که شما در ادامه ی زندگیتان او را فراموش خواهید کرد

 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

یکشنبه 88 دی 13  12:4 صبح



نوکیا Morph و Window Phone…











 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

یکشنبه 88 دی 13  12:3 صبح

 


اختراع هایی که باید از آنها ترسید

ما در عصری زندگی می‌کنیم که هر روز خبری از یک
اختراع یا اکتشاف مهم می‌شنویم و همگی این اختراعات برای مقاصد بشردوستانه
طراحی شده‌اند اما باید از روزی ترسید که این اختراعات در مسیر غلط به کار
گرفته شوند.


امیدواریم این یادداشت باعث ترس شما نشود:


1- بمب اتم


این قارچی را که در تصویر می‌بینید نخستین بمب اتمی است که بمبی
پلوتونیومی (از نوع شکافتی) بود و در سال 1945میلادی در جریان جنگ جهانی
دوم در آمریکا ساخته و در شانزدهم ژوئیه 1945 میلادی و در صحرای
“آلاموگوردو” در “نیومکزیکو” آمریکا آزمایش شد. آمریکا تنها کشوری است که
از بمب اتمی (شکافتی‌-‌ اورانیومی) در هیروشیما و (شکافتی‌– پلوتونیومی)
در ناکازاگی استفاده نظامی کرده است. شوروی نیز به عنوان ابرقدرت شرق در
سال1949دارای بمب اتمی شد.


همیشه ترس ار بمب اتمی گریبانگیر بشر بوده و جنگ سرد بین دولت‌ها بر سر
این بمب ادامه دارد همگی امیدواریم این سلاح از روی زمین محو شود.


 


2- ربات


ربات یا روبوت دستگاهی مکانیکی برای انجام وظایف گوناگون است. یک ماشین
که می‌تواند برای عمل به دستورات گوناگون برنامه‌ریزی شود و یا یک سری
کارهای ویژه انجام دهد. به ویژه آن دسته از کارها که فراتر از توانایی‌های
طبیعی و سرشتی بشر باشند.


 


ما حتی روبات باعواطف نیز داریم اما این نکته قابل ذکر است که تعداد
ربات‌ها از تعداد نوع انسان بسیار کمتر است ولی‌ باید از روزی نگران بود
که ‌ربات‌ها بیشتر از نوع بشر شوند.


فیلم‌های “ماتریکس? و “نابودگر” را به یاد آورید سینما اگرچه یک نشانه است اما همیشه خطر جنگ با روبات‌ها را یادآوری کرده است.


3- مهندسی ژنتیک


مهندسی ژنتیک، به مجموعه روش‌هایی گفته می‌شود که به منظور جداسازی،
خالص‌سازی، وارد کردن و بیان یک ژن خاص در یک میزبان بکار می‌روند و
نهایتا منجر به بروز یک صفت خاص و یا تولید محصول مورد نظر در جاندار
میزبان می‌شود.


 


این علم ترسناک که قابلیت تلفیق ژن‌های مختلف و تولید انواع موجودات
عجیب و غریب را نیز دارد ممکن است سربازان شکست‌ناپذیر و مورچه‌های عظیم
الجثه و همین خروسی که در تصویر می‌بینید را تولید کند.


4- بیوتکنولوژی (زیست فناوری)


زیست‎فناوری را در یک تعریف کلی به کارگیری اندامگان یا ارگانیسم یا
فرایندهای زیستی در صنایع تولیدی یا خدماتی دانسته‌اند و فنونی که از
موجودات زنده برای ساخت یا تغییر محصولات، ارتقا کیفی گیاهان یا حیوانات و
 تغییر صفات میکروارگانیسم‎ها برای کاربردهای ویژه استفاده می‌کند.


 


همگان خاطره ذرت‌های بیوتکنولوژی را به خاطر دارند که موجب چه فاجعه‌ای در آمریکا و مرگ صدها نفر شد.


5- شتاب دهنده ذرات


دستگاهی است که در آن ذرّات باردار (مانند: ذرات بنیادی، هسته اتم‌ها
یا اتم‌های یونیزه شده، مولکول‌ها یا قسمت‌های مولکول) به وسیله میدان‌های
الکتریکی یا مغناطیسی تا سرعت‌های بسیار زیادی شتاب‌داده می‌شوند. به طوری
که سرعت بسیاری از آنها، حتی تا نزدیکی‌های سرعت نور می‌رسد.


 


انرژی جنبشی ذره در این حالت به این ترتیب، به اندازه چندین برابر
انرژی در حال سکون آن می‌باشد. این فناوری یکی از منابع انرژی در جهان
آینده خواهد بود. تا اینجای کار خوب است اما اگر این انرژی از کنترل خارج
شود می‌تواند موجب خسران بزرگی شود.


6- فناوری نانو


در واقع نانوفناوری فهم و به کارگیری خواص جدیدی از مواد و سیستم‌هایی
در این ابعاد است که اثرات فیزیکی جدیدی، عمدتا متاثر از غلبه خواص
کوانتومی بر خواص کلاسیک، از خود نشان می‌دهند.


فناوری نانو کاربردهای گسترده‌ای در دانش‌های گوناگون دارد که از موارد
مهم آن می‌توان به کاربردهایش در پزشکی برای ساخت داروهای بدون اثرهای
جانبی اشاره کرد که تنها بر یک بافت ویژه تاثیر می‌گذارند.


 


از انواع کاربردها می‌توان در ساخت نانو جوراب‌ها ، نانو لوله‌های
کربنی و … اشاره کرد و اگر این تکنولوژی در خدمت تولید یک دارو و یا ویروس
سیاه بر ضد بشریت به کار گرفته شود باید واقعا از این اختراع ترسید.


منبع با تصرف و اضافه: “Device”


 
<      1   2   3   4   5   >>   >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
جمعه 103 اردیبهشت 7
امروز:   24 بازدید
دیروز:   18  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
وبلاگ شخصی مسعود عبدی
مسعود عبدی
در این وبلاگ درباره ورزش ایران بحث و گفتگو می شود
لوگوی خودم
وبلاگ شخصی مسعود عبدی
اوقات شرعی
حضور و غیاب
لینک دوستان
همفکری
عشق و شکوفه های زندگی
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
سرای اندیشه
TOWER SIAH POOSH
یادداشتها و برداشتها
بوی سیب
ایهاالناس بدانید گدای حسنم
چهل منزل تا اربعین
نسیم یاران
سلام
خاکم سوادکوه
هر چی تو فکرته
بشکاف
کلبه حقیرانه من
پاتوق دخترهاوپسرها
کرانه های آسمان
کان ذن ریو کاراته دو ایلخچی
من و افکارم
وبلاگ مرزداران عشق(ایران)
خورجین عشق
دختر تنها
مهدویت و انتظار
برو بچه های ارزشی
سرزمین جالب و دیدنی...!!!
فاو
آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
شاد بودن و شاد زیستن
روان شناسی کودک
یادداشت های گاه و بی گاه اسماعیل معنوی
ناگفته های آبجی کوچیکه
آهــــــــــــــــــــاوران
هامون و تفتان
صبح دیگری در راه است ....
PATRIS
شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
قلب من , کمان من وبسایتی برای حمایت از تیراندازی
تنها
انا مجنون الحسین
سلام میرودپشت
مهدیار دات بسیجی
$هرچی عشقم بکشه$ ((سرگرمی سابق))
باتو برای همیشه
تخته سیاه
پادشاه خوبی ها
خانه اطلاعات
سر زمین عجایب
دلمو نشکن.....
صدای سخن عشق
اردبیل شهری برای همه
همه چی پیدا میشه ( جک شعر ظنز عکس )
سرای حقیقت
مه مهتاب
Welcom to Iran mobile
درموردهمه چیز و همه جا
§®¤~ستاره های سربی§®¤~
عشق
صیانت از آرمان های امام خمینی
موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
رئیس جمهور محبوب ایران میر حسین موسوی
وفا دات کام
سهراب سپهری
0098
این راه بی نهایت ...
تنها ستاره ام توی آسمون ....
توکـــــل بــــــه خــــــدا
(((رپ رپ رپ رپ رپ رپ )))
تا ریشه هست، جوانه باید زد...
جاشوا
از یک عباس
ورزش
مسعود عبدی
کسب درآمد از اینترنت
ریاضیـــــــــــــات ملکـــه ی علــــــــــــوم
شادی(زمزمه های دلتنگی)
عمومی
مسعود عبدی
مطالب ورزشی
وبلاگ تخصصی طراحی صنعتی
مرتضی
عشقانه دوستیابی
خرابه
دانلود جدیدترین اهنگها
چند وجدان بیدار
دختر زیبا
آوای آشنا
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com